sâmbătă, 5 noiembrie 2016

Comedy Cluj 2016

La ediţia din acest an nu am reuşit să văd foarte multe filme. Primul weekend de Comedy m-a prins la Sibiu, la Astra, apoi nu m-am organizat chiar cum aş fi vrut. Am izbutit totuşi să intru în atmosfera de festival şi să îmi fac o părere despre această ediţie. 

Cele mai senzitive experienţe din cadrul Festivalului le-am trăit în Sala Euphorion la cele trei piese de teatru la care am vrut neaparat să le văd: Orb de mină regizată de Bogdan Sărătean (Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu), Emancipare şi After Hour regizate de Radu Iacoban. Având locuri în primul rând am reuşit să surprind aproape fiecare gest, sentiment, grimasă, trăire a personajelor care performau în faţa mea, parcă numai pentru mine.

Ca o paranteză a fost interesant să văd 2 actori la intervale de câteva zile în roluri, locuri si situaţii total diferite. Pe Ana Ularu, Cristina din Emancipare care a jucat la 2 paşi de mine pe scena am revăzut-o pe marele ecran jucând în blockbuster-ul american Infernul, alături de Tom Hanks.
Pe Satan din Faust, actorul Cristian Stanca, l-am revăzut în piesa Orb de mină, prima oară la Sibiu, apoi la Cluj.

În ce priveşte filmele şi spectacolele pe care regret că le-am ratat, acestea sunt:
- Inimi cicatrizate, cel mai nou film al lui Radu Jude prezentat în avanpremieră în Cluj, pentru care mai am de aşteptat câteva săptămâni până a lansarea lui în cinematografe.
- Piesa de teatru Politik.On regizată de Radu Iacoban.
- Filmul Barakah se întâlnește cu Barakah / Barakah meets Barakah regia Mahmoud Sabbagh (Arabia Saudită). Filmul este propunerea Arabiei Saudite la Oscar pentru Cel mai bun film străin. La Comedy Cluj a primit trofeul pentru Cea mai bună regie.
- E Ok şi la 60 - one man show cu Răzvan Vasilescu, actorul căruia anul acesta i s-a decernat Premiul de excelenţă al Festivalului

Despre ce aş schimba eu la Festival îmi permit să spun doar că filmele premiate le-aş programa în ultima zi la ore diferite pentru ca cine le-a ratat sau nu a avut feeling în timpul festivalului să aibă ocazia să le vadă la final.

Poţi vedea care sunt câştigătorii ediţiei aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu