marți, 20 decembrie 2016

Filme de văzut până la Crăciun

Sărbătoarea Crăciunului se apropie cu paşi repezi, iar eu refuz cu încăpăţânare să mă las absorbită în vârtejul cumpărăturilor haotice, al pregătirilor prea supraestimate de majoritatea dintre noi. Prefer să îmi petrec ultimele zile din acest an făcând ce am început de ceva vreme: să vizionez cât mai multe filme bune şi să mă las pătrunsă de farmecul oraşului fără a fi atrasă în iureşul lui.

Mi-am pregătit o listă cu filme pe care vreau să le văd până de Crăciun şi pe care vi le recomand cu cea mai mare căldură, mai ales dacă vreţi să vă detaşaţi pentru câteva ore de cotidian. Filmele rulează la Cinema Victoria.

Dimineaţa care nu se va sfârşi (r. Ciprian Mega)



Filmul îl are în distribuţie pe talentatul actor al Teatrului Naţional Cluj Napoca, Ovidiu Crişan, şi are premiera de gală miercuri 21 decembrie de la ora 20 în prezenţa acestuia şi a criticului de film Elena Dulgheru.
Pelicula a fost proiectată în cadrul Galei de închidere a Festivalului Internaţional de Film de la Terni, Italia, unde a primit premiul ”Istess per il Giubileo della Misericordia”, cea mai înaltă distincţie oferită în cadrul Festivalului.
Firul poveştii urmăreşte drama prin care trece Eva, o româncă care se prostituează în Cipru pentru a-şi putea întreţine familia de acasă.

Acum este momentul în care trebuie neaparat să fac o paranteză, fiind vorba despre actorulOvidiu Crişan. Acesta a fost nominalizat la premiile Goya 2017 la categoria Cel mai bun actor în rol secundar pentru rolul jucat în filmul La Madre. Recunosc, încă nu am văzut filmul dar este pe lista "must see".

Frumoasele zile din Aranjuez (r. Wim Wenders)


Este un film în asentiment cu starea mea de tihnă din aceste zile: un bărbat şi o femeie stau la o masă, într-o grădină, într-o zi însorită şi sub atenta supraveghere a unui scriitor, discută pe diverse subiecte: iubire, frumuseţe, amintiri, copilărie şi multe altele pe care le voi descoperi vizionând filmul.

Filmul rulează la Cinema Victoria miercuri 21 decembrie de la ora17.30.


Joi, 22 decembrie de la ora 18 şi 20 Cinemateca TIFF mi-a atras atenţia cu filmele din cadrul programului Christmas Special: La La Land (r. Damien Chazelle) şi Umbrelele din Cherbourg/ Les Parapluies de Cherbourg (r. Jacques Demy)

Cele 2 musicaluri propuse de Cinemateca TIFF au în comun, pe lângă genul cinematografic şi faima de care se bucură. La La Land este o producţie 2016 care are 7 nominalizări la Golden Globe Awards 2017 şi este favorit la Oscar iar Umbrelele din Cherbourg, filmul care i-a adus notorietatea actriţei Catherine Deneuve a fost premiat acum mai bine de 50 de ani, în 1964, cu Palm d'Or.

Acestea fiind scrise, sper să găsiţi în recomandările mele o sursă de inspiraţie pentru relaxarea din aceste zile.

Vă doresc un Crăciun minunat, liniştit, plin de armonie, culoare şi veselie!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu