joi, 19 mai 2016

Bacalaureat - de la Cannes la Cluj (Premieră 20 mai)

După premiera din această seară (19 mai) de la Cannes, filmul Bacalaureat al lui Cristian Mungiu va intra şi în cinematografele din România. La Festival de Cannes, este în competiţie cu un alt film românesc, Sieranevada (r. Cristi Puiu), pentru câştigarea Palme d'Or.

Cristian Mungiu: ”Mă bucură foarte mult selecția în competiția oficială la Cannes și îmi doresc să ofer spectatorilor din România posibilitatea de a vedea filmul pe cât posibil în același timp cu premiera mondială. Nu știm încă data precisă a proiecției noastre la Cannes, însă în România „Bacalaureat” va putea fi văzut începând cu 20 mai în toate orașele din țară în care mai există săli și unde cinematografele doresc să includă filmul în programul lor de proiecții.”
La premiera filmului de la Cluj, care va avea loc la Cinema Florin Piersic începând cu ora 20.00 vor participa actorii Lia Bugnar și Adrian Titieni.

Cristian Mungiu: ”În prospecțiile pentru După Dealuri am găsit și această formidabilă bibliotecă la un liceu din Victoria – o întortocheală de rafturi cu cărți de pe vremea când nu existau tablete, iar gândurile se scriau cu stiloul și se tipăreau pe hârtie cu litere de plumb. Am scris o secvență specială atunci, doar ca să pot include biblioteca, dar în final n-am mai filmat în Victoria și am tăiat scena. Când scriam scenariul pentru Bacalaureat, m-am întrebat ce meserie ar trebui sa aibă în film mama Elizei și am decis că ar fi potrivit sa fie bibliotecară."

Conform paginii oficiale de facebook a filmului, 30 de țări au rezervat drepturile de distribuție ale filmului Bacalaureat încă din 2015, apreciind subiectul și scenariul iar după confirmarea selecției în competiția de la Cannes, Sundance Selects a anunțat că va distribui filmul în Statele Unite ale Americii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu